Systemy CMS
CMS to aplikacja internetowa lub ich zestaw, pozwalająca na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego późniejszą aktualizację i rozbudowę przez personel, który w końcu może być pozbawiony wiedzy technicznej.
Główną zaletą systemów CMS jest kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w docelowym serwisie internetowym za pomocą prostych i użytecznych interfejsów użytkownika, takich jak formularze, kontrolki i okna przypominające te używane na codzień w systemie operacyjnym, telefonie komórkowym czy tablecie.
Benefity wynikające z zastosowania systemu CMS:
Samodzielna administracja
System CMS umożliwia zarządzanie serwisem nie wymagając przy tym znajomości języka HTML/CSS. Osoby bez wiedzy technicznej z powodzeniem mogą publikować treści. Do ich formatowania używa się interfejsów zaczerpniętych z popularnych edytorów tesktowych.
Redukcja kosztów
Jako, że serwis nie musi być aktualizowany przez wykonawcę, lecz przez wewnętrzny personel klienta, nie ma konieczności angażowania wykonawcy do celów aktualizacji strony, co pociąga za sobą redukcję kosztów związanych z jego zatrudnieniem.
Oszczędność czasu
Bez konieczności angażowania osób trzecich, strona jest aktualizowana szybko przez personel, natomiast efekty widoczne są od razu.
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów oferujemy bezpieczny, autorski system CMS dostosowany do Twoich potrzeb. Bazowa wersja systemu CMS posiada następujące moduły:
- Strona główna
Moduł do prezentacji strony głównej serwisu. - Blog / Aktualności
Moduł do zarządzania i prezentacji najnowszych postów pogrupowanych w odpowiednie kategorie. - Strony informacyjne
Moduł do zarządzania i prezentacji statycznych treści w formie nieograniczonego drzewka kategorii. - Kontakt
Moduł do zarządzania danymi teleadresowymi, zaznaczenia miejsca na mapie oraz do ustalenia pól wyświetlanych w formularzu kontaktowym. - Mapa strony
Moduł służący do ustalenia grup elementów mapy strony oraz kolejności i sposobu ich wyświetlania. - Kanały RSS
Moduł odpowiedzialny za charakterystykę wyświetlania elementów w kanałach RSS. - Administratorzy
Moduł stanowiący bazę dla modułu Użytkownicy - możliwości identyfikacji odwiedzających poprzez zalogowanie się; w wersji bazowej dotyczy wyłącznie administratorów strony. - Ustawienia
Zbiór opcji pogrupowanych w odpowiednie kategorie służących do zarządzania ustawieniami strony: od podstawowych po szczegółowe. - Statystyki
Wykresy i listy charakteryzujące odwiedzalność serwisu. - Pomoc
Internetowy podręcznik użytkownika systemu CMS.
Treść w systemie CMS jest wysoce konfigurowalna, co odzwierciedlają wyniki pozycjonowania oraz prędkość dotarcia do wyszukiwanych informacji.
Bazowy system CMS można rozszerzyć o poniższe, zaawansowane moduły:
- Galerie
Grupy galerii zdjęć pogrupowane w drzewa kategorii. - Kalendarz wydarzeń
Moduł do zarządzania i prezentacji wydarzeniami pozwalający je grupować w kategorie oraz wyświetlać w formie tradycyjnego kalendarza. - Newsletter
Lista subskrynentów oraz możliwość wysłania masowego mailingu do osób wpisanych na listę dystrybucyjną oraz do zarejestrowanych użytkowników. - Sondy
Formularze badające opinię publiczną w formie pól jednokrotnej lub wielokrotnej odpowiedzi. - Autorzy
Zarządzanie autorami treści w systemie CMS. - Użytkownicy
Możliwość identyfikacji odwiedzających poprzez zalogowanie się. - Bezpieczeństwo
Zaawansowane zarządzanie zasadami bezpieczeństwa w systemie.
Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem systemu CMS, interesują Cię szczegóły działania poszczególnych elementów systemu lub na powyższej liście brakuje modułu, który chcesz - skontaktuj się z nami, odpowiemy na Twoje pytania!
Wykonaliśmy już wiele indywidualnych systemów zarządzania treścią. Z tą wiedzą oraz nabytym doświadczeniem możemy zaoferować wykonanie indywidualnego systemu CMS, który zaspokoją nawet najbardziej wymagających klientów.
Różne oblicza systemu CMS
W rzeczy samej nie da się jednoznacznie określić listy funkcjonalności systemu CMS. Każdy klient postrzega system zarządzania treścią w taki sposób, w jaki chce go użytkować lub wiąże rzekomą listę funkcjonalności systemu z jego własnymi oczekiwaniami.
Oto kilka głównych podziałów systemów zarządzania treścią, które możemy zrealizować:
- WCMS (Web Content Management System, czyli internetowy system zarządzania treścią),
- CCMS (Component Content Management System, czyli system zarządzania komponentami),
- ECM (Enterprise Content Management, czyli zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie),
- CRM (Customer Relationship Management, czyli system zarządzania relacjami z klientami),
- DMS (Document Management System, czyli system zarządzania dokumentami),
- IMS (Information Management System, czyli system zarządzania informacją).
Systemy CMS można również podzielić bardziej przyziemnie - ze względu na rodzaj informacji, na której ma się skupić:
- aktualności, artykuły,
- ogłoszenia, anonse, oferty,
- rezerwacje,
- produkty, sklep internetowy,
- forum, opiniotwórczość,
- informacja publiczna,
- fotografia, spacery wirtualne,
- muzyka i filmy,
- ankiety,
- reklama,
- ...i wiele innych.